Sprecher / Speakers

Sarah Sampsel

www.washingtonpost.com

Sarah Sampsel ist Director of Digital Strategy bei der Washington Post. Sie betreut dort Design, Redaktionsinitiativen und neue Produkte und leitet derzeit die kreative Neuausrichtung der Web-Plattformen. Sie arbeitet seit Kurzem in New York City, um das Design und das Entwicklungsbüro der Washington Post zu erweitern. Sie und ihr Team sind für die UX-Strategie und das Design aller digitalen Angebote wie auch für alle neuen innovativen Methoden des Storytelling und plattformübergreifenden Gestaltungen zuständig. Zuvor zeichnete Sie als Director of Digital Design für Aufbau und Führung eines innovationsorientierten Teams von 10 Designern, Technikern und Journalisten verantwortlich. Neben ihrer Arbeit bei der Washington Post unterrichtet sie Web-Design an der Georgetown University.

Sarah Sampsel is the Director of Digital Strategy at The Washington Post. She oversees design, newsroom initiatives and new products and is currently leading a rethink of The Post’s web platforms. Sarah recently relocated to New York City to expand The Post’s design and development office. She and her team are responsible for the UX strategy and design of all The Post’s digital offerings as well as coming up with new innovative methods of storytelling and presentation across platforms. Prior to this, she served as the Director of Digital Design where she built and managed an innovation-focused team of 10 amazing designers, technologists and journalists. In addition to her role at The Post, she has taught web design classes at Georgetown University.