Sprecher / Speakers

Kaitlin Yarnall

ngm.nationalgeographic.com

Kaitlin Yarnall arbeitet seit neun Jahren bei National Geographic und ist stellvertretende Kreativdirektorin beim National Geographic Magazine. Gemeinsam mit ihrem Team ist sie verantwortlich für alle Karten und Grafiken sowie für die interaktiven grafischen Auftritte des Magazins. Weiter ist sie inhaltlich verantwortlich für die „Food Initiative“ von National Geographic und war involviert in die Konzeption des grafischen Storytellings für die kürzlich erschienenen Serien über urbane Einflüsse und Bevölkerungen. Ihre Arbeiten wurden von der Society for News Design und vom Malofiej Infographic World Summit ausgezeichnet. Kaitlin Yarnall studierte spanische Literatur und Geografie an der Humboldt State University und schloss ihr Studium mit dem Master of Arts in Geografie an der George Washington University ab.

Kaitlin Yarnall is the Deputy Creative Director of National Geographic Magazine, where she oversees staff charged with the magazine’s maps and graphics, and interactives. She is the lead editorial manager for National Geographic’s food initiative and was deeply involved in conceptualizing the graphic storytelling for recent series around urban impacts and population. Yarnall’s work has been recognized by the Society for News Design and Malofiej (commonly referred to as the Pulitzers of information graphics). She has been with National Geographic for nine years. She studied Spanish literature and geography at Humboldt State University and earned her MA in geography from The George Washington University.